lördag 26 januari 2013

Snurrig!

Gud vad tankarna har gått på högvarv dom senaste dagarna. Blir tokig av allt funderande...
Här om dagen cirkulerade det en bild på en hemlös man vars händer hade blivit helt sönderfrusna. Jag blev ledsen och sjukt berörd (hormoner eller inte, hemskt är det) och då började tankarna, här sitter jag i ett varmt hem (ibland i alla fall) har mat så vi klarar oss ett överflöd av saker! Jag har säkert 5 par vantar, han kunde ha fått dom alla för att han skulle slippa frysa om händerna.

Här sitter jag och klagar på att jag inte vet vad jag ska ha på mig en dag när jag har en hel garderob PROPPFULL med kläder och har säkerligen 50 par skor och jag använder kanske 5 par av dom medans någon där ute kanske inte ens har ett par skor.
Jag får nästan dåligt samvete av att ens tänka på vad mycket jag har som inte ens används så jag vill hellre ge det till någon som verkligen behöver. Inte ska väl någon behöva gå och frysa när vi andra har så mycket kläder som bara ligger och skräpar i garderoben? Är inte det lite sjukt.

Så nu på Måndag ska Sebastian börja ringa runt och kolla upp om dom vet några personer som verkligen behöver hjälp som vi kan lämna lite saker till.
Jag har redan börjat samla ihop saker bland mina vänner som dom inte längre använder så vi får ihop ett litet lager som vi sedan kan åka och lämna, jag åker till Stockholm om det så behövs!

Som sagt, mycket tankar som snurrar just nu. Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar