lördag 5 januari 2013

Ge alla en chans

Jag vet med mig själv att jag är snabb på att döma människor utifrån vad andra säger och jag vet att det är fel. Man ska ge alla en chans att visa vad dom går för.

Har personen i fråga sårat någon annan så behöver inte det betyda att den ska såra mig? Vem har inte sårat något? Även om det är omedvetet eller medvetet.

Så jag ska verkligen försöka tänka mig för, sluta lyssna på vad folk säger och bilda min egen uppfattning istället.

Anledningen till att jag gör så har nog mycket med mig själv att göra, ett sorts försvar, som en mur som jag byggt upp för att slippa bli sårad. Jag dömer snabbt för att jag vågar inte riskera att bli sårad, löjligt med sant.

Nu hoppas jag maten snart är klar, har städat köket och diskat upp lite så nu ser det fint ut igen :) Kram alla och var rädda om varandra <3

Bild

1 kommentar:

  1. Bra skrivet. :)

    SVAR: Precis. :) Men det är väl något man får lära sig att inte komma in i slentrian bara för att man lever tillsammans varje dag utan faktiskt uppskatta varandra hela tiden. Kram.

    SvaraRadera