torsdag 7 mars 2013

Lyxfällan!

Överallt ser jag massa förolämpade inlägg och kommentarer " familj köper pizza på avbetalning, så jävla idiotiskt" massa personliga påhopp osv. Många skriver också att som man bäddar får man ligga och massa idiotiska saker. HALLÅ?! Vakna! Visst, det är så jävla idiotiskt att ta en pizza på avbetalning men det är väl lika idiotiskt att handla mat med kreditkort eller en jacka från hm på ett konto? Och vad många har inte gjort det?
Du har rökt hela ditt liv, du får cancer, inte står jag då och skrattar dig i ansiktet och skriker att du får skylla dig själv din jävel!
Visst! jag förstår hur ni tänker att det är helt galet gjort, att dom varit egoistiska men dom gör något åt det! Dom tar tag i sina liv, dom bygger upp ett helt nytt och alla är värda en andra chans. Istället för att sitta där skyddade bakom era skärmar och skriva elaka kommentarer skriv för fan något vettigt som peppar dom istället för att sänker dom! TRO MIG, dom vet att dom gjort fel och dom behöver inte massa människor som sparkar undan benen på dom igen när dom precis lyckats resa sig upp.

Men till er som skriver alla dessa elaka inlägg och kommentarer, det måste vara väldigt skönt att ha så rent mjöl i påsen och veta med er att ni aldrig gjort något snedsteg i livet! Hoppas ni kan sova gott om natten. 

Dom har modet som många andra kanske inte har, många som sitter så djupt ner i problemen som inte vågar be om hjälp fast det finns hjälp att få. Min syster vågade be om hjälp och hon fick den och dom kämpar varje dag med att pussla ihop familjen igen. Jag viker aldrig från din sida <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar