torsdag 12 juli 2012

Allt annat

Skrev nyss ett helt jävla långt inlägg som såklart försvann! Suck! Inte min kväll idag...

Ville bara be om ursäkt att jag låtit den här bloggen bli soppas privat och inte bara handlar om bröllop som var meningen från början.

Kommer nog ändra namn sen efter bröllopet och fortsätta blogga som vanligt här.

Bild

Det jag ville berätta för er var att jag idag strök en gäst ifrån bröllopet som jag fått reda på att den gått bakom ryggen på mig. Har fått hört samma sak ifrån fler personer och det är tur det finns ärliga människor som berättar för mig!

Jag skrev till personen i fråga om varför den sagt som den gjort men den ville inte prata om det.

Problemet kanske inte låter så stort men jag förstår inte varför en så kallad vän går och pratar om massa som den inte har med att göra. Den har pratat om Sebastians och mig och Sebastians inkomst osv. Hon har stört sig på att Sebastian har tagit med mig på resor och att jag nu var på en Stockholmsresa med min Mamma, men för det första kan jag berätta att jag åkte till Stockholm för att min Mamma skulle till sjukhuset i Uppsala! Och om det är något att vara svartsjuk på så får vi väl hoppas på att du också får ta dig en tripp till Uppsala sjukhus men kan säga att det inte var så speciellt kul. Och sen gick vi och tittade och gick in på gröna lund för att min Mamma har haft så mycket att tänka på en tag och inte mått så bra så vi ville att hon skulle få något annat att tänka på!

Sen så varför pratar man illa om folk som faktiskt har hjälpt en massor. Den här personen har fått låna pengar av oss för hon inte hade någon mat och henne hygienartiklar var slut. Men nu idag kom det fram att hon aldrig haft slut på mat hemma och bara det känns lite sådär..

När jag bad den att inte komma på bröllopet fick jag till svar " Bra för jag har inte råd att köpa kläder eller present ändå"

Sen när har jag sagt att folk måste köpa nya kläder och måste köpa presenter?

Jaja. Tog väldig illa vid mig av det här som hände och var tvungen att skriva av mig!

Något jag lär mig av det här är att jag måste sluta bry mig om såna här värdsliga saker, för jag kommer träffa på massor av fler såna här människor efter vägen i mitt liv och kan inte hänga upp mig på var och en! Det går inte. Det är bara att skaka av sig och bry sig om dem riktiga vännerna istället.

Och jag kan ju bara tillägga att jag har dem bästa vännerna som ställer upp när jag behöver de <3

Glad är jag i alla fall att hon visade vad hon gick för innan hon stod på mitt bröllop som en av mina vänner.

Ingen har antagligen orkat läst igenom det här ändå men var skönt att få ventilera sig lite. Behövde det kände jag!

Nej nu ska jag fortsätt plocka lite och sen får det bli sängen. God natt mina fina läsare <3

6 kommentarer:

  1. Antar att jag vet vem..? :-/
    <3 Du är värd f*n så mycke bättre vänner än så! Hon är bara så himla avundsjuk på att du äntligen mår och har det bra,.medan allt hennes håller på att krascha(om jag tänker på rätt person)...
    <3 Jag unnar dig ALL lycka i världen! För det är du verkligen värd efter allt du varit med om! <3

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att de är svårt och låta bli genom att inte bry sig, man kan störa sig bra länge påre ibland.
    Men de bästa är att fortsätta att gå med huvudet högt och inte bry sig om såna människor.
    De kommer alltid finnas såna som är svartsjuka å avundsjuka på er, att de är en som var någons vän som gör så är inte rockigt alls, så umgås med dom som ger energi och inte tar energi.
    Du är en fin människa Angelica, så låt ingen hindra dig på vägen till din lycka för du förtjänar att vara lycklig :)
    Ta ingen skit som grynet brukar säga

    SvaraRadera
  3. det e helt fantastiskt hur det kan bli så mycket klöd då man ska gifta sig.. samma för mig.. min mamma och styvpappa och 16 åriga lilla syster tänkte inte komma för nåt såååååå jävla barnsligt som för att syrran ej fick ha en rosa stickad mössa på sig i kyrkan.. hallå vem fan har det liksom...det blir skumt nog en massa gnäll och skit frot nån ska gifta sig.,. ska ju vara en glädjens dag men tyvärr finns det assholes som inte har vett att glädjas åh andras vägnar.. jag förklara för de 3 att de inte behöver komma o att det e andra som gärna tagit deras plats..

    SvaraRadera
  4. Vem har en mössa på sig på ett bröllop ändå? :S

    SvaraRadera
  5. PRECIS..så sa vi med.. och dessutom mitt i sommaren.. bara kassa ursäkter

    SvaraRadera